Raar volkje hoor, die Amerikanen! (deel 3) - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu Raar volkje hoor, die Amerikanen! (deel 3) - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu

Raar volkje hoor, die Amerikanen! (deel 3)

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Rogier, Dorieke en Lenore

20 Juni 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Het is weer de hoogste tijd voor een update van alle gekkigheid waar we hier bijna dagelijks tegenaan lopen. Dit bedacht ik mij vanmorgen toen ik met Lenore door het park liep….

Aldaar kwamen wij een oudere dame tegen met felblauwe oogschaduw, mooie nep-blosjes op de wangen en even zo rode lippen met aan een roze riempje een inimini hondje, iets van een chihuahua of zo… Normaal rent Lenore vol enthousiasme op alles af wat ook maar enigszins op een hond lijkt, maar dit exemplaar bekeek ze toch met enige achterdocht… Maar helaas, deze afwachtende houding mocht niet baten, want deze dame kwam al onze richting opgelopen en onderweg riep ze al: “Amber Rose junior looooooooves baby’s!!!!!” Ja, je hoort het goed: toen ik nogmaals vroeg of ik de naam van haar cavia goed had verstaan, wijdde zij uitgebreid uit over de tragische dood die Amber Rose senior enkele jaren geleden was gestorven…. Ik vroeg me ondertussen echt af waar de camera van Candid Camera verstopt was, maar ik heb hem tot op heden nog niet kunnen ontdekken!
Gelukkig werd Lenore al na korte tijd onrustig. Waardoor we een goed excuus hadden om verder te lopen. De gemiddelde Amerikaan houd je anders namelijk echt minimaal 10 minuten aan de praat over het weer en hoe prachtig de blauwe ogen van Lenore wel niet zijn… Laatst kwamen we een terras op gelopen en het eerste wat we hoorden was een heel luid: OOOOOOOH MYYYYYY GOOOOOOOOOD, she’s so precious!!!! Wij schrokken en dachten dat er op z’n minst iemand met een geweer achter ons stond, maar nee, al snel werd duidelijk dat ze Lenore bedoelde…. En nou kan ik natuurlijk als trotse moeder zeggen dat dit natuuuuuurlijk zo is, maar ik denk dat het toch waarschijnlijker is, dat hier op alle “baby’s” zo gereageerd wordt…

Toen we verder liepen en aankwamen bij een Starbucks voor een caramel macchiato (ja, dat is echt een goede Amerikaanse gewoonte, die we dan ook al wel over hebben genomen…;)) bedacht ik me, dat ik inmiddels ook al helemaal gewend ben aan de manier waarom mensen elkaar hier begroeten:
Staat er een jong meisje van, ik gok, een jaar of 18 achter de balie, die je begroet met de vraag: “ What’s your beverage for today, honey?” En nadat ik had afgerekend: “have a good one, hon!!”. Aanvankelijk had ik geen idee hoe hierop te reageren, maar inmiddels weet ik dat het antwoord volgende de etiquette is: “thanks hon, you too!!”

En nu ik toch bezig ben, even terug naar gisteravond, toen ik aan het sporten was in de sportruimte in ons appartementen complex. Tijdens het sporten was ik even aan het zappen langs de 158 zenders die hier op tv zijn, en echt, wat je dan voor programma’s tegen komt!!!! Even een korte samenvatting van een paar “eye-catchers”:
-cake boss: een programma waarin taarten gemaakt worden….en dan niet zomaar taarten, nee, bijzondere (lees: dure) taarten. Deze uitzending moest er een verjaardagstaart voor een 4-jarige gemaakt worden. Het gebakje mocht 5 duizend dollar kosten (dit was exclusief de vervoerskosten, want het hele geval moest naar een oord 2000 kilometer verderop vervoerd worden)…
- Een programma gefilmd vanuit 1 van de vele gevangenissen die dit land rijk is: ze filmden het onder de douche zetten van een gevangene die in de isoleercel zat: met 8 man in een soort ME-uitrusting ging men de cel in met minimaal 8 geweren op de man gericht…

En dan alle reclames tussendoor…..ik heb nooit geweten dat antidepressiva en dagelijks eten bij de Burger King zo goed voor de mens kunnen zijn!!!
Je zult begrijpen dat wij hier inmiddels al aardig aan onze conditie aan het werken zijn, omdat al die gekkigheid af en toe best wel grappig is, om even naar te kijken (en we in ons appartement geen tv hebben)!!!

Een ander opmerkelijk feit is dat bij alle verbodsborden, hier meteen bij staat hoeveel boete en/of gevangenisstraf je riskeert, als je je er toch aan waagt…. Zo levert het niet opruimen van de poep van je hond hier 350 dollar boete op, of 90 dagen gevangenis straf, en als je over het hek rondom het zwembad heen klimt, in plaats van door de reguliere poort, kan dit je ook 90 dagen tussen 4 muren opleveren….

Goed, tot zover weer wat “wetenswaardigheden”!!

Wij zijn hier nog steeds volop van de zomer aan het genieten! Zo zijn we vorige week een aantal dagen naar een berggebied in West-Virginia geweest. Prachtig!! Een soort combinatie van Canada en Zwitserland. Schitterende natuur met heel veel wild life: zo zijn we heel veel herten tegengekomen, en hebben we onder andere een waterval en grotten bezocht.

Lieve mensen, tot snel maar weer!

Groetjes,
Rogier, Dorieke en Lenore

  • 21 Juni 2011 - 16:12

    Emma, Henk En Ties:

    Leuk, goeie tip voor Lenores verjaardag: een echte Chihahua!
    Willen jullie graag een vrouwtje, of een mannetjeshond? Eventueel nog een tweede huisdier erbij, omdat ze alleen zo alleen zijn?
    Prachtig om te lezen dat jullie dankzij Lenore steeds grotere (huis)dierenliefhebbers aan het worden zijn;). Ons vergaat het 't zelfde, dankzij Ties;).
    Veel plezier daar honeys, geniet van de zomer!

  • 22 Juni 2011 - 06:36

    Carolien:

    Wederom een geweldig verslag om te lezen. Het blijft een raar volkje. Zeg, als jullie terug komen naar NL, kopen jullie dan gelijk een groot huis. Voor al die huisdieren?

  • 22 Juni 2011 - 10:09

    Annelieke En Co:

    Heerlijk al die verhalen!!
    Over die ene goede gewoonte: Groningen is ook een Starbucks Cafe rijker!! Oke, wel aan het hoofdstation, maar toch...
    Liefs!!

  • 02 Juli 2011 - 05:59

    Anneloes En Florus:

    Hallo Dorieke en Rogier!

    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! (wat was Lenore toen nog klein he, nu ook nog hoor...) Natuurlijk is dat jaar omgevloogen en het volgende jaar vliegt ook zo om, dus blijven genieten van elkaar!
    veel geluk, liefs Anneloes en Florus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rogier, Dorieke en Lenore

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 23931

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 15 Oktober 2011

ons jaar USA

Landen bezocht: