Naar de Zoo!!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu Naar de Zoo!!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu

Naar de Zoo!!!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Rogier, Dorieke en Lenore

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Vanmorgen hebben Lenore en ik weer een super-Amerikaans en memorabel tripje gemaakt. We zijn namelijk met Lenore’s “friends” en hun ouders van de day care op “fieldtrip” naar de dierentuin geweest. En aangezien Lenore en ik inmiddels zo vaak naar de Zoo zijn geweest, dat we de dieren in hun kooitjes wel kunnen dromen, was het vooral erg leuk om aapjes te kijken binnen ons gezelschap!!! Echt, nu ik dit op zit te schrijven, kan ik een grijns niet van mijn gezicht krijgen… Eerst even wat achtergrond informatie: de day care waar Lenore naar toe gaat, staat als goed en duur bekend (we hebben voor deze wat duurdere day care gekozen (nog steeds goedkoper dan in Nl) omdat ons was verteld dat de kids op de goedkopere day cares alleen water en cornflakes te eten krijgen). Naar deze day care komen dan vaak ook de wat “rijkere” kinderen…. Dus ik was benieuwd naar dit uitstapje…. En ja hoor: daar kwamen alle ouders met hun kinderen: allemaal vergroeid met hun smartphones en natuurlijk ontbrak nergens een coffee-to-go!!! Na de begroeting (heel veel hugs en kussen in de lucht, of althans minstens 10 cm van je gezicht af) naar binnen…. Echt lachen: menig ouder was druk op zijn mobieltje aan het typen en ondertussen rijkelijk aan het rondstrooien met heeeeel veel oe en aaaahhh bij ieder dier dat we tegen kwamen.
En toen was het natuurlijk al snel SNACK-TIME!!!!! We waren ten slotte al ruim een uur binnen. Maar gelukkig was de snack erg gezond: muffins en “vegetable sticks” (deze laatste deden mij toch wel erg denken aan de Nibbit chips die ik nog van vroeger ken…);)) Na ongeveer 10 minuten begon menig ouder een beetje onrustig heen en weer te wippen op hun stoel, waarna toch al snel de vraag op kwam, hoe lang het nog allemaal ging duren omdat ze echt weer terug moesten naar hun werk…(“ I don’t want to be pushing or anything!”) En toen de teachers aankondigden dat zij weer terug gingen om op tijd klaar te zijn voor de lunch van 12 uur, zaten Lenore en ik daar binnen no time helemaal alleen… 1,5 uur na het begin van dit schoolreisje…. Tsja, toen zijn Lenore en ik nog maar even langs de ijsberen gelopen samen!

Verder gaat alles hier prima met ons!! Een nadeel van een landklimaat is dat je lange en koude winters hebt, maar het voordeel is dat je fantastisch, lange, mooie, warme zomers hebt!!! Deze stad ontwaakt echt uit een soort winterslaap in de zomer!!! Geweldig!!! Er is hier nu zoveel te doen!! Iedere week zijn we wel een keer in het park, zwembad, speeltuin, dierentuin of de waterspeeltuin te vinden. En natuurlijk regelmatig weekendjes er op uit!! Kortom, wij vermaken ons de laatste maandjes nog prima!!

Liefs Rogier, Dorieke en Lenore

• 05 Augustus 2011 - 13:30

Marjolein:

Ja, heerlijk warm! Wij vonden het een paar weken geleden bij jullie lekker warm daar! X

• 05 Augustus 2011 - 13:30

Marjolein:

• 05 Augustus 2011 - 14:36

Josien:

Dorieke wat een verhaal weer!! Zo leuk dat aapjes kijken :-) En wat een geweldige foto's! Geniet nog lekker daar van die lange warme zomer!
    Liefs, Josien

• 11 Augustus 2011 - 10:35

Bert, Maaike & Famke:

Haha, die Amerikanen! Leuk verhaal en leuke foto's! Geniet nog maar even flink van het mooie weer en alle tripjes! Voordat je het weet zijn jullie weer terug in Groningen! (vinden wij wel gezellig :-).

Liefs Bert, Maaike en Famke

• 16 Augustus 2011 - 13:13

Bart & Marijke:

Ha Donker-family, leuk om weer wat van jullie verhalen te lezen en foto's te kunnen bekijken, die Lenore groeit als kool zo te zien! En goed ingepakt tegen die brandende landklimaat-zon;) x