We arrived in "Pitt" !! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu We arrived in "Pitt" !! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu

We arrived in "Pitt" !!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Rogier, Dorieke en Lenore

30 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Lieve Allemaal,

We zijn er! Heeel erg bedankt voor alle lieve telefoontjes, kaartjes, krabbels, smsjes en bezoekjes om ons succes te wensen! Geweldig!

We zijn hier nu 2 dagen en al zoveel indrukken en ervaringen! Maar eerst beginnen bij het begin: de reis! Laten we op z'n Amerikaans beginnen met iets positiefs: Lenore heeft het helemaal geweldig gedaan: Tijdens de 28 uur (!) durende reis heeft ze nauwelijks geslapen, maar desondanks alleen maar gelachen. We waren echt diep onder de indruk van ons meisje; daar waar wij total loss waren, was zij nog steeds vrolijk.
Maar dit was dan ook al het positieve dat er over de hele reis te melden is, want de oplettende lezer heeft bemerkt dat het niet normaal is om 28 uur over zo'n reis te doen. De NS is er niets bij!
Het begon al bij onze aankomst woensdagochtend om 9 uur op Schiphol: 4 uur vertraging van onze eerste vlucht naar Detroit. Hierop zijn we omgeboekt naar Atlanta, die iets eerder vertrok, zodat we onze overstap naar Pittsburg nog konden halen.
Bij het inchecken van de bagage bleek dat alle koffers veel te zwaar waren, en dus betekende dat, dat alle koffers open moesten om het minder noodzakelijke eruit te halen.
Vervolgens was er een security check waardoor de vlucht naar Atlanta alsnog met vertraging vertrok. Maar goed, eenmaal in de buurt van Atlanta konden we niet landen vanwege zwaar onweer boven de luchthaven. Eenmaal geland bleek dat de luchthaven volledig gesloten was vanwege het noodweer....., het was maar de vraag of onze vlucht naar Pittsburgh die avond nog zou vertrekken.....na heel lang rondhangen op de luchthaven leek er dan toch nog een vlucht naar "Pitt" te vertrekken.... Toen echter nog een kink in de kabel, want op deze vlucht mistte nog 1 van de 3 noodzakelijke stewardessen.... die kwam een uur later op haar gemak aanlopen...! Uiteindelijk rolden we dan toch Nederlandse tijd rond een uur of 9 'sochtends ons bedje in! Voordeel is wel dat je op deze manier makkelijker over je jetlag heen bent!

In de 2 dagen dat we hier nu zijn, hebben we echt een fantastisch welkom gehad: we werden in het holst van de nacht van de luchthaven opgehaald door iemand van het lab. Vervolgens is er zorggedragen voor een volledige baby-uitzet inclusief loopauto, boekjes en autostoeltje. Ook kwam weer iemand anders tot 3 keer toe langs om ons ontbijt en avondeten te brengen (nee, zelfgekookt, en geen mc Donalds!) en zondag gaat Lenore als bijtje verkleed haar eerste Halloween beleven! Overal in de straten zie je hier nu spoken, elfjes, prinsessen en monsters! Halloween is hier echt een happening!

Verder zijn we heel druk geweest met het "opstarten". Dit betekent het zoeken van een appartement, auto, bankrekening enz, enz.... Kortom, een hoop regelwerk!

We zijn inmiddels ook al bij de " Giant Eagle" geweest, en nee, dit is geen inheemse indianenstam, maar de supermarkt om de hoek. Hier kwamen we tot de prettige ontdekking dat ze in dit land van de hamburgers toch ook wel redelijk eetbaar brood hebben en vrij normaal uitziende yoghurt en fruit hetgeen wel fijn is voor Lenore.

Kortom: wij hebben onze start hier gemaakt!

Liefs Rogier, Dorieke en Lenore.

• 30 Oktober 2010 - 18:08

Marieke :

Hoi, leuk in de blog te lezen dat alles goed met jullie gaat. Ben wel erg benieuwd naar Lenores foto als bijtje lijkt me echt super cute....

Liefs, Marieke

• 30 Oktober 2010 - 18:56

Anneloesenflorus:

Lieve Rogier en Dorieke,
    Fijn dat jullie er zijn en dat Lenore het goed heeft volgehouden, hopelijk nogsteeds!

Van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag Rogier, hopelijk energie genoeg om het te vieren?! Dorieke ook van harte met je man.
    (& Lenore met papa)

groetjes Anneloes en Florus (Rozemarijn en Thomas)

• 31 Oktober 2010 - 11:39

Ties:

Ha Lenore, cool verhaal, 28 uur is inderdaad nix als je zo'n toffe reis maakt in zo'n vet gaaf vliegtuig. Hebben ze nou al jouw spullen uit de koffers gehaald, of heb je nog wat speelgoed over? Zeg, stuur me trouwens ook ff een foto van jou in bijenpak, OK?
    Liefs, Ties

PS. Ook een hele hartelijke groet en de felicitaties voor je pa's verjaardag namens m'n ouders Emma en Henk

• 01 November 2010 - 20:53

Marit:

Pffff wat een reis zeg!!! Maar jullie zijn er en nu lekker genieten!!!

Liefs Marit

• 02 November 2010 - 09:41

Marielle:

Hee hallo,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat het zo goed is gegaan met Lenore tijdens de lange reis.

Wij wensen jullie veel succes en zijn benieuwd naar Lenore als bijtje.

Groetjes Jaco, Mariëlle en Rowan

• 02 November 2010 - 09:52

Bert En Maaike:

Hoi Hoi! Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen ondanks de lange reis. Het ziet eruit alsof Lenore zich al goed vermaakt op haar nieuwe plek!

Succes met alle regeldingen en geniet ervan met z'n drieen! En natuurlijk tot snel :).

Liefs Bert en Maaike

• 02 November 2010 - 17:25

Linda :

Hey!

Leuk dat ik jullie zo kan volgen met alle avonturen die jullie gaan beleven in the USA! Wel balen dat de vlucht zo moeizaam verliep maar gelukkig heeft Lenore zich goed vermaakt! :)

Lenore de bij foto's volgen nog? Toch?

Groetjes Linda