Lenore 1 jaar!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu Lenore 1 jaar!! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu

Lenore 1 jaar!!

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Rogier, Dorieke en Lenore

21 Januari 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hi Folks!!

We zijn hier nu bijna 3 maanden (3 maanden alweer!) en voor mijn gevoel is er bijna elke week wel een feestdag of iets te vieren!! Maar de belangrijkste feestdag van het jaar was natuurlijk afgelopen dinsdag: Lenore werd 1 jaar!!! En volgens mij hadden wij ons in Nederland niet jariger kunnen voelen! Dit dankzij alle felicitaties, kaartjes, mailtjes, telefoontjes en pakketjes!! Super bedankt allemaal!! En ook alvast heel erg bedankt voor alle post die nog onderweg is, en hier waarschijnlijk op tijd zal zijn voor haar 2e verjaardag;) , want, zoals sommigen van jullie al hebben ondervonden: de post vanuit Nederland doet er hier ergens tussen de 1 en 6 weken over!

Een andere "feestdag" de afgelopen weken was het bezoek van mijn broer! Toen hij in het holst van de nacht aankwam, werd er even later keihard op de deur gebonst: en daar was ook mijn 2e broertje!!! Als verrassing in zijn koffer meegekomen!!! We hebben een geweldig weekend gehad!!

Met ons gaat alles goed. Rogier is lekker met zijn onderzoek bezig (lees: al aardig wat mislukte experimenten;), maar hij heeft er lol in!). Het enige minpuntje is dat ik nog steeds wacht op mijn start in de kliniek voor 2 dagen per week, dit door allerlei bureaucratische hobbels en drempels, maar waarschijnlijk is het nu dan toch echt rond en kan ik 3 februari eindelijk beginnen.
Met Lenore gaat alles gelukkig ook weer goed na ons bezoekje aan het ziekenhuis, enkele weken geleden. En prestatiegericht als deze maatschappij is, heeft ze inmiddels haar eerste "exam" op de crèche al gehad;)!!!!And she did good on arts and interaction with other children;)!!!! Die Amerikanen hebben wel humor hoor, want onder "art" verstaan ze hier tekenen en dat betekent op deze leeftijd 1 kras op papier zetten....geen idee hoe je daar dus niet goed in kunt zijn!!! Maar goed, wij zijn natuurlijk beretrots op haar, dat ze dit examen zo goed heeft afgelegd!!

Inmiddels is het winterweer hier ook echt losgebarsten en worden ook hier regelmatig weeralarmen afgegeven. Misschien hebben jullie er wel iets over gehoord op het NOS journaal, maar het was hier de afgelopen dagen echt heeeel erg glad. Dit komt volgens mij, onder andere, doordat ze hier met zoutkorrels, zo groot als pingpongballen strooien, daar krijg je echt een meter sneeuw nog mee weg....en tja, als het dan weer gaat vriezen.... Toen ik met onze portier (!, is niet zo indrukwekkend als het lijkt hoor; alle gebouwen hebben hier portiers...) stond te praten en zei dat je bijna uitglijd over die pingpongbal-zoutkorrels zei hij: "Yeh, this is America, we do everything big!".....Ook voor vanavond is er weer een sneeuwalarm afgegeven. Jaja, de NS is er niets bij;) Maar hier heeft dit een iets andere achtergrond, namelijk de sew-cultuur: zo zijn alle scholen gesloten als het ook maar een beetje glad is, want als een schoolbus door de gladheid een ongeluk krijgt en er raken leerlingen gewond, dan kun je als school wel inpakken, want de rekening van de rechtzaken die dan volgen, is gewoon niet te betalen....

Oke.....de alinea hierboven heb ik gisteren geschreven....en god straft onmiddellijk: er is vannacht 30 cm sneeuw gevallen en er is geen doorkomen aan!!! Zelfs niet met pingpongbal-zoutkorrels....Laten we hopen dat het snel lente wordt!!! Wij gaan weer lekker sleeën dit weekend!!!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes vanuit Pittsburgh

• 22 Januari 2011 - 06:28

Emma, Henk En Ties:

Ha ondergesneeuwde matties,
    Superleuke foto van Lenore met 1-jaar-verjaardagstaart! En natuurlijk via deze weg ook nog de complimenten voor jullie: fantastisch dat ze haar eerste examen heeft gehaald ;). Toch ook een stukje opvoeding, zullen we maar zeggen.
    't Is hier nog aardig vroeg, maar ik zit al weer gezellig met Ties beneden. Tja... hij lijkt aan te voelen dat het weekend is. Ze zouden de kinderen hier misschien ook iets meer examens moeten afnemen, zodat ze wat uitgeputter raken en langer slapen;).
    Hartelijke groet, geniet van de sneeuw,
    Emma, Henk en Ties

• 22 Januari 2011 - 13:39

Annelieke En Co:

Aan één stuk door feest dus!! Als je nu al ziet hoeveel herinneringen jullie in 3 maanden tijd hebben opgebouwd... :)
    En dus voor jou Dorieke ook klinisch werk in zicht! Dan komen er vast nog veel meer typisch Amerikaanse verhalen bij! En Lenore is echt een meidje geworden zeg!
    Veel plezier!!!

• 23 Januari 2011 - 12:28

Marjolein:

Sleeën, en skien kan ook bijna denk ik ;)
    Have fun, tot skypes! Liefs, Mar