The wild west.... - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu The wild west.... - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Rogier, Dorieke en Lenore Donker-Huijbregts - WaarBenJij.nu

The wild west....

Door: Dorieke

Blijf op de hoogte en volg Rogier, Dorieke en Lenore

23 Maart 2011 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Poe….., oke, ik ben me er weer even van bewust dat je hier in Amerika, echt goede en slechte wijken hebt…..

Vandaag moest ik naar het postkantoor die, je raad het al, in een “wat” mindere wijk gesitueerd is. Maar het alternatief is een eind verder weg, met de auto en hier kon ik makkelijk naar toe wandelen.

Dus ik op weg…. Toen ik een nogal luguber ogend viaduct passeerde werd ik me er al wat bewuster van dat ik hier met een kinderwagen liep en werd de handtas al wat steviger vastgepakt…. En even verderop kun je al niet meer om alle hang-ouderen en –jongeren heen.

Eenmaal in het postkantoor aangekomen ontvouwde zich de volgende scene: voor mij stond een man die al voor de 3e keer was teruggestuurd naar het einde van de rij wachtenden, omdat er telkens iets ontbrak of verkeerd was ingevuld aan het pakketje dat hij wilde versturen. Ook ik stond al voor de 2e keer achteraan de rij omdat ik nog een kaartje vergeten was en je wordt hier dan op niet geheel vriendelijke wijze zonder pardon weggestuurd. Nou ben ik inmiddels hier al wel aardig gewend aan onbeschofte ambtenaren en red ik mijzelf er meestal uit door mijn onschuldige ik-uit-Europa-dus-ik-niet-begrijpen gezicht te gebruiken. Maar deze man niet… hij reageerde een beetje knorrig toen hij weer achteraan kon sluiten, hetgeen ik mij goed voor kon stellen….maar waarschijnlijk was hij nog geen 5 maanden in de VS, want verbaal je onvrede uiten tegen een rijksambtenaar is hier echt not-done…. Vervolgens reageerden verschillende wachtenden in de rij boos op zijn gedrag, waarop de man de envelop verscheurde en boos het postkantoor uitstormde. De ambtenaar erachteraan, want die wilde natuurlijk de 2 dollar van zijn envelopje terughebben. En tot mijn verbazing gingen 2 2-bij-2 negers die ook in de rij stonden, erachteraan!!
Inmiddels was ik vooral bezig met de vraag hoe hier zo snel mogelijk heelhuids weg te komen, toen ik de man slippend voorbij de 2 bosnegers zag scheuren…!!! Hierop kwamen ze weer triomfantelijk naar binnen, waarop ze naar de andere aanwezigen riepen dat ze zijn nummerplaat hadden onthouden…. Ja, het is echt waar….ruzies worden hier nog gewoon met de vuist uitgevochten!!!

Ik ga morgen wel terug voor mijn postzegeltjes en dan rijd ik wel een stukje naar het “goede” postkantoor!!

Met ons gaat het hier verder heel goed! Lenore heeft gisteren voor het eerst 20 stapjes helemaal alleen los gelopen, dus wij helemaal trots.
Ik denk er inmiddels over om iets te doen met alle verschillen die ik hier in het ziekenhuis zie met Nederland. Want dat blijft echt indrukwekkend!! Ik denk nu aan bijvoorbeeld het schrijven van een artikel, maar ben hierover nog aan het nadenken hoe dit het best vorm te geven, dus wordt vervolgd!

We zijn enkele weken geleden naar Washington geweest, hetgeen een erg geslaagd tripje was. Verder was het hier na alle sneeuw van de afgelopen maanden, deze week ineens 20 graden!!! Dus laat de zon nu maar komen voor de ons hier nog resterende 7 maanden!!

Liefs Dorieke, Rogier en Lenore

  • 26 Maart 2011 - 10:34

    Emma, Ties En Henk:

    Nou Dorieke, als je toch met dat artikel aan de slag gaat zou ik er direct een 'Dorieke in Amerika' boek achteraan schrijven, je verhalen lezen nl. uitstekend. Met als absoluut hoogtepunt de 2 indrukwekkende '2-bij-2 negers'.
    Trouwens, Lenore lijkt op de foto's verlangd naar het Witte Huis te turen, dat wordt een ambitieuze dame!

  • 01 April 2011 - 20:15

    Cor:

    Hey Dorieke.
    Ik moest even weer bij lezen en zoals eerder gemeld het leest gemakkelijk.
    Bedankt voor je reactie op hyves het gaat inmiddels weer een stuk beter. Bij de doktersdienst gaat het allemaal zijn gangetje ondanks dat een deel van het meubilair er even niet is .Zo te lezen heb je het samen met Rogier en lenore wel naar je zin. is het daar ook allemaal zo groots als men ons wil doen geloven of is er veel facade waar men zich achter verschuilt.
    Als jullie weer terug zijn en we hebben weer eens dienst samen zullen we het er wel wat uitgebreider over hebben ,ben erg benieuwd.
    Nou de groeten aan de rest van de fam. en geniet maar van de resterende 7 maanden.

    groeten Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rogier, Dorieke en Lenore

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 23941

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 15 Oktober 2011

ons jaar USA

Landen bezocht: